תפיסה חינוכית

הקדמה:
אנו חיים בחברה קפיטליסטית, בעידן פוסט מודרני, שני דברים המפעילים כוחות רבים על כל אזרח במדינה ובעולם כולו,  ההוויה השווקית מעצבת את  תודעת הפרט והציבור, וההגות המצהירה על מותה של האמת וסוף הערכים מטשטשת את יכולתו של האדם לקחת אחריות על עצמו ועל החברה הסובבת אותו.
על-כן עלינו להפעיל כח נגדי רב כדי לעצב את חיינו בצורה אחרת מזו.

 

הרצפים:

אנו עובדים על 4 צירים אשר יוצרים מרחב כולי (הוליסטי) לחוויותיו של החניך:

הציר החברתי
– תהליכים הקשורים לקשריו הבין אישיים וחוויותיו החברתיות בקבוצה, בציר ישנו דגש רב על הפרט, על חוויותיו ומקומו בקבוצה, והשפעתיהם ההדדיות של הפרטים אחד על השני ועל הקבוצה. זהו ציר שעוסק הרבה בדינאמיקה הקבוצתית ודורש כלים של הנחיית קבוצות.

הציר הקבוצתי – תהליכים הקשורים בקבוצה כמכלול, תשומת הלב מופנת לחוויות אשר חווים החניכים כקולקטיב.  בציר זה יבחנו ויעוצבו את אופיה, גבולותיה, וצורתה של הקבוצה. זהו ציר הדורש יכולת הנהגה ודוגמה אישית המתייחסת לפרטים הקטנים.

הציר המשימתי – תהליכים המעצבים את מקומם של הפרטים והקבוצה במרחב החברתי-כללי –  את תפקידם ואחריותם כלפי הסביבה והחברה, ומכשירים אותם לפעולה משמעותית.
מטרתם שינוי החברה ופיתוח הפרט כמנהיג. תהליכים אלו דורשים כלים של הנחיה משימתית ויכולות ניהול מרחוק ועבודה מערכתית עם הגורמים השונים, ונותנים דגש מיוחד על דוגמתו האישית של המדריך.

הציר הרעיוני – תהליכי למידה הבוחנים ומעצבים רעיונות וערכים הראויים לשאוף אליהם. ציר זה מתקיים כמהות חיצונית לקבוצה, אשר מתוכו בוחרים חברי הקבוצה לאמץ רעיונות וערכים ולהטמיעם במערכות חייהם (בצירים הקודמים).
בציר זה נידרש יכולות הוראה ולימוד, המשולבים באמונתו של המדריך ברעיונות אילו.

להשאיר תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת גוגל פלוס

אתה מגיב באמצעות חשבון Google+ שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

מתחבר ל-%s