הנמר האחרון \ מאיר שלו

הנמר האחרון:

 

אני יודע שהנושא הבא אינו נוגע לקיומנו לבטחוננו ולמורשתנו, אבל דומני שראשוני הנמרים הגיעו לארצנו עוד לפני שהקב"ה הבטיח אותה לאברהם.

מכל מקום, לפני יותר מעשרים שנה התגלו כמה נמרים במדבר יהודה וההתרגשות היתה רבה. לפני שנה הודיעו לנו שאחרון הנמרים הללו מת והצער היה רב. ופתאום התבשרנו השבוע ששוב התגלה נמר במדבר יהודה. הוא נצפה, צולם ותמונתו הופיעה בעיתון. אנו למדים מכך שני דברים. האחד משמח מאוד: יש לנו נמר אחד, ואולי יותר. השני משמח פחות: אנשי רשות שמורות הטבע וחוקרי הטבע עדיין מציקים לו.

אינני מומחה לטבע, אבל יש לי הרושם שההשגחה הצמודה הזאת אינה משביעה את הנמרים נחת. אמרו לי שהיו להם גם בעיות התרבות. האמת? גם לי היו בעיות התרבות אם שני חוקרים היו מציצים עלי ועל הנמרה שלי במשקפות, שני צלמים היו מנציחים את האקט והמשדר שהצמידו לנו לצוואר היה מעביר את הגניחות שלנו לכל הפלאפונים של הפקחים.

פעם שאלתי אחד מהעוסקים במלאכה אם השידורים והעיקובים והתצפיות והצילומים לא מטרידים את הנמרים –

"לא" הוא השיב לי

"איך אתה יודע?" שאלתי

"כי הם לא יורדים במשקל"

"אחת לכמה זמן אנחנו שוקלים אותם"

"איך שוקלים נמר?"

"פשוט מאוד. מוצאים את הנמר, (בעזרת המשדר שהוא סוחב כמובן) יורים בו חץ הרדמה, שוקלים, בודקים ושוב משחררים."

על זאת יש לומר שאפילו אני – שבתור נמר אני לא מציאה גדולה- לא הורדתי במשקל כשסחבתי מכשיר קשר בצבא, אבל זה בהחלט הוריד את איכות החיים שלי ופה ושם גם גרם לי הרהורים קשים על טעמם ותוחלתם.

אך מעבר לכך, קשה להשתחרר מהתהייה המטרידה – איך קרה שהנמרים ששרדו לאורך עידנים רבים של ציד ותנאי מדבר קשים, בלי שמורות הטבע ובלי חוק להגנת חיות הבר, הצליחו להיכחד דווקא בימינו, עם חוקרים ופקחים ששומרים עליהם, מגנים עליהם, עוקבים אחריהם, בודקים אותם ומצלמים אותם ובקיצור – הורסים להם את החיים.

כמו בהרבה עניינים אחרים, מרוב כוונות טובות איננו יודעים את הגבול. תנו לחיות בארץ הזאת.

מאיר שלו

 

גלריה | פוסט זה פורסם בקטגוריה כללי. אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

להשאיר תגובה

