אני והצבא שלי

מטרות:

החניכים יחשפו את החוויות האישיות שלהם שהם עוברים

החניכים יעמיקו את תוכן השיתוף האישי

החניכים יתעניינו ויבינו מה עובר על חברים שלהם.

מהלך:

***********במהלך יום חמישי, כשכולם כבר יצאו הביתה והם זמינים, מתקשרים לכל החניכים,
מספרים שיש לנו שאלה שנעשה בתשובה שימוש בסמינר.
מהו שיר, שמלווה אותך בתקופה האחרונה, או שמתאר את מה שעובר עליך בתקופה האחרונה?
**להגיד להם לא לספר לאחרים איזה שיר הם בחרו.

מהלך היחידה:

נפגשים כולם בחדר, כאשר על כל כסא יש דף ובו מילות השיר, מעטפה שעליה שם החבר שבחר את השיר, ופתקים קטנים.

*ברקע, אם נצליח להכין בזמן- סאונדטרק של השירים שהחברים בחרו.

כעבור זמן מה, בתקווה שיספיקו לעבור אצל כולם, אבל בהבנה שזה לא יתכן נפגשים למעגל.

מעגל:

*היה לכם מעניין?

*מה היה מעניין? אצל מי?

*מישהו רוצה לספר בעצמו למה הוא בחר את השיר שלו, מאיזה מקום זה בא?

*מישהו רוצה לספר על שיר של חבר שלו שהוא התחבר אליו?

*מישהו רוצה לשאול מישהו אחר מהקבוצה שאלה כלשהי? על הבחירה שלו בשיר מסויים, או על איזו חוויה שהיתה לו?

הקבוצה שלי בצבא.  צמצום פערים חברתיים

מטרות:
החברים בקבוצה יכירו בפערים השונים שקיימים ביניהם
החברים יבינו למה הפערים קורים, ולאן הם עלולים להוביל את הקבוצה
החברים יחזקו את הקשרים והגשרים שלהם, ואת האידיאולוגיה הקבוצתית שלהם
החברים יחשבו כיצד ניתן לגשר על הפערים, ולחזק את הקבוצה (או שזה יהיה בפעילות אופק…)

מהלך:

  1. 2-3 חברים מהקבוצה מתנדבים לפסל באמצעות החברים האחרים את איך שהקבוצה נראית

**שאלות לפסל: איפה היית ממקם את עצמך? מה הדבר שהכי בולט מבחינתך?
שאלה כל פעם לאחד המפוסלים: איך אתה מרגיש במקום שלך?
מה אתה רואה מנקודת המבט שלך, עוד לפני ששמעת את הפירוש של ה"אמן"?
וכו'- במטרה ליצור מספר נקודות מבט שידברו ויספרו וייצרו תמונה שלמה. ויתכן כי נקודות המבט יהיו די דומות, או לא.

  1. על פי קטגוריות של "פערים" יווצרו כל פעם מפגשי של שניים שהם לא תחת אותה הגדרה, וינתנו נושאי שיחה.
    המטרה היא ליצור את המפגש של השניים שיש ביניהם עמק מפריד. כמובן שהדימניקה משתנה, וזה לא באמת הפרדה מוחלטת, ויתכן שגם אנשים קרובים בד"כ שיש ביניהם עמק כלשהו, יבחרו להיפגש. מקווים שגם ההפך יקרה.

ההגדרות:

-מיקום גיאוגרפי                   -תפקיד                 -בנים-בנות

***יש לכם רעיון נוסף???

השאלות:

-מה ההשפעה של הפער בקשר האישי בין שנינו? או אולי יש משהו אחר שיוצר פער, שהוא לאו דווקא עפ"י ההגדרה שנפגשנו דרכה?

-מה ההשפעה של הפיזור הזה על הקבוצה?

-איך אני מרגיש או לא מרגיש את הקבוצה, במקום שבו אני נמצא?

-מה המשמעות של הקבוצה, אם אני נגיד, לבד במקום בו אני נמצא?

-מה עוזר לי לגשר על הפערים ולהצליח להתחבר לכמה שיותר מהחברים?
-מה יוכל לעזור לי? במידה ואני לא מצליח לעשות את זה.

-מה זה נותן לקבוצה, הערב רב הזה?

-איך הייתי רוצה שהקבוצה שלנו תראה במהלך הצבא?

-ממה אני מפחד שיקרה לנו במהלך הצבא?

**את השאלות ניתן לסדר בסדר עולה והדרגתי, כאשר כל שיחה לא עונה על הכל, אלא זו כרטיסיה שהולכת, מתפתחת ומאפשרת תוך כדי לחברים להוסיף שאלות לשיחה שלהם, הם לא צריכים ללכת אחת אחת. כשהם בסיבוב של שאלות לא מעניין אותם לדבר את אותו הנושא גם כשאלה אנשים מתחלפים, כך שהשיחה תתפתח, אבל כל פעם יחליפו אנשים.

  1. בונוס לסיום! זו נקודת תורפה. אבל אולי בכל זאת!!יוצרים מפגש אחד על אחד של שתי הקבוצות. חבר מברדק עם חבר ממרבד. והם מנהלים שיחה על הפערים בין הקבוצות. מהם? למה? מהם ההשפעות? מהם המכנים המשותפים? למה אם בכלל יש צורך בקשר? מה בעתיד היו רוצים לראות וליצור?

.

פוסט זה פורסם בקטגוריה הצבא (סמינר פצ 1), כללי, פרק צבאי. אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

תגובה אחת על אני והצבא שלי

  1. פינגבאק: אני והצבא שלי – סמינר ראשון בצבא | פתיליה

כתיבת תגובה

