ק' עשה את עצמך סמינר קבוצה 2006

 עשה את עצמך

מטרות:

  • החניך יתעסק בדברים (עם דגש על אנשים) שעיצבו את חייו.
  • החניך יבחן באיזה צורה וכמות אנשים אחרים מעצבים את חייו.
  • החניך יבחן דרכים להשפיע יותר על חייו נוכח הסברה שגם אנשים אחרים  משפעים על חייו.
  • החניך יבדוק את רעיון הקבוצה האינטימית כמעגל גומלין הדדי להשפעה על חייו.
  • החניך יצביע על קשיים וחסרונות שעולים מתוך רעיון הקבוצה האינטימית.

 

1)  משחק פתיחה – מעצבי מריונטות:
מתנדב ראשון נעמד במרכז המעגל, לחניך הבא אחריו יש 20 שניות ל"פסל" בחניך איזה צורה שירצה, לאחר שלושים שניות עולה הבא בטור שמעצב את המעצב הקודם ביחס למריונטות שעוצבו עד עכשיו עם אפשרות לשנות קצת גם את המריונטות שעוצבו קודם לכן.
(7 דקות)

2) ניתוח שיר – make yourself
עוברים על השיר באנגלית ובעברית ולאחר מכן משמיעים אותו (רצוי את הגירסה האקוסטית- מילים ברורות יותר)

שאלות ודגשים לניתוח השיר:
* מעבר ראשון קצר עצמאי בזמן שמחלקים את השיר – לתת הנחיה להתחיל לקרא ואפשר גם
לחלק קצת לאט.
* עדיף למצוא מתנדב שמקריא טוב ואיתו משהוא שיודע טוב אנגלית, לתת להם לעשות את
העבודה עם עזרה איפה שנתקעים, ומיקוד.
* עצירה והסבר על כל שורה או שתים אם הם קשורות, רצוי לסמן לעצמך הקשרים בין שורות.
? מי לא הבין איזה שורה או משפט או איך זה שזה מפושר ככה?
? איזה שורה הכי מדברת אליכם? (כל אחד בוחר שורה)
? מה השיר בא להעביר בכלליות, מה האימרה של השיר? (15 דקות)

3)      דיוקן עצמי:
מתחלקים לזוגות, כל אחד מבני הזוג מצייר את הצללית של בן זוגו על נייר עיתון (כמו סימון של גופה). כך שלכל אחד יש את הצללית שלו.  (5דקות)
לאחר מכן נותנים זמן (10-15) לכל אחד להדביק/לצייר/ליצור את איך שהוא מגדיר את עצמו על הנייר עיתון שלו, רצוי לשלב בין כל מיני צורות יצירה אפשרויות.
חשוב להדגיש שלהדביק ולהכניס לדמות דברים מוחשיים ולא דברים ארטיליים. דברים ספציפיים שאני אוהב. לא בכלליות ולא בארטילאיות. ממש דברים שאני אוהב ועושה (הארי פוטר, עגבניות ירוקות מטוגנות, פאט בוי סלים, לנגר, פסטה בולונז, לטייל במדבר, לחשוב על צורות מוזרות, לצלם, רובין הוד נסיך הגנבים),  בראש להדביק את המחשבות שלי והרעיונות שלי , בבטן מה אני אוהב לאכול, בלב את מי אני אוהב, בידיים מה אני אוהב לעשות ברגליים איפה אני אוהב לטייל או להיות וכל הלאה והלאה. (15 דקות)
כל אחד מציג את התמונה שלו לקבוצה עם קצת הסברים. (40 דקות)
תוך כדי הסברים שואלים שאלות מנחות שמכוונות לאיזה אנשים קשורים לדברים שאתה אוהב\אוכל\שומע\עושה וכו…    צריך לראות שמפזרים בין כולם את השאלות ולא מציפים חניך אחד עם שאלות וכל השאר לא, ושהשאלות נוגעות בכמה שיותר תחומים ונושאים וסוגים של נגיעות בחיים שלהם.

דוגמאות לשאלות:
* מי הכיר לך את המוזיקה הזאת?
* איפה למדת להכין את זה, ומי לימד אותך או עם מי למדת?
* איזה חברים לומדים איתך את המקצוע הזה? למה הלכת ללמוד אותו?
* מאיזה מוצא אתה ואיזה מאכלים אמא שלך מבשלת?
* מאיזה סגנון הלבוש שלך מושפע?

4)      דיון:
? איזה בן אדם במובהק ביותר אני יכול להגיד שהשפיע על מי שאני היום – בכלליות בחיים?
? איזה דברים טובים ולא טובים לקחתי ממנו?
? איזה דברים ברורים אני יודע שלקחתי\למדתי\הושפעתי מאנשים אחרים? ומי הם? מה הם
בשבילי?
? איזה אנשים משפיעים לי על החיים מבלי שבחרתי לקחת מהם דברים? כמה קרובים הם אלי?
כמה הם מכירים אותי ורוצים בטובתי?
? איך אני יכול "לעשות את עצמי" כשאני יודע ורואה שמה שאני לא יעשה יש אנשים
שמשפיעים עלי מסביבי (20 דקות)

5)      כל אחד מסתובב שניה בחדר בין הקולז'ים התלויים, ובוחר לעצמו מבלי להגיד לאף אחד שלושה אנשים שהוא היה רוצה שישפיעו לו על החיים. (7 דקות)

6)      נותנים לשני אנשים להציג את מי הם היו רוצים שישפיעו על החיים שלהם, ולמה על מה הם הסתכלו בקולז'ים שהוביל אותם להחלטה הזאת.
דיון:
? מה הדברים שמעלים את השפעת האנשים שמסביבי עלי, כמו אינטנסיביות, קירבה…
? איך קבוצה שחיה איתי עוזרת לי להשפיעה חזרה על עצמי?
? מה הם החסרונות של החיים בקבוצה?
(15 דקות)

פוסט זה פורסם בקטגוריה כללי. אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

תגובה אחת על ק' עשה את עצמך סמינר קבוצה 2006

  1. פינגבאק: סמינר קבוצה 2006 | פתיליה

כתיבת תגובה

