נרקומנים – סמינר "רדיו בלהבלה" – שכ – אוגוסט 2012

מטרות:
החניך יבחן מה הם הכוחות החברתיים הפועלים עליו
החניך יבחן את השפעות תרבות הצריכה על דיכוי היצירתיות
החניך ילמד את שני המושגים לחופש
החניך יבחן מאילו כוחות חברתיים היה רוצה להשתחרר
החניך יבחן מה הם התנאים ליצירת חופש ליצור
הקבוצה תבחר בתנאים שהייתה רוצה לקיים כדי ליישם את שני סוגי החופש

 

מהלך: 
1) פתיחה (10 דקות)
2) השמעת השיר (15 דקות)
3) רשימת הקניות שלנו (20 דקות)
4) שני מושגי החופש (10 דקות)
5) דיון שחרור הקבוצה בשל"ת (25 דקות)
6) סיכום – מגדלור (10 דקות)

 תאור:

1)     פתיחה – שתי אופציות: (10 דקות)

  1. תופסת התמכרויות – כדי לא להיתפס אומרים משהו ממכר אחר.
  2. הרוח נושבת התמכרויות – כל אחד חושב על דבר אחד שהוא מכור אליו/קשה לו בלעדיו ואז משחקים הרוח נושבת כשבכל פעם הנציג שעומד במרכז המעגל אומר דבר שהוא מכור אליו – כל מי שמכור גם כן צריך להחליף מקום.

2)     השמעת השיר ודיון קצר: (15 דקות)
1. איזה הרגשה השיר מעלה בכם?

2. מה הרעיון שהשיר מעביר?

3. מהי רשימת הקניות?

4. מי בוחר מה לשים ברשימת הקניות? מי אומר לנו מה הם הדברים שבלעדיהם אי אפשר?

3)     רשימת הקניות שלנו וחופש בסופרמרקט הגדול של החיים: (20 דקות)

  1. מתחלקים לזוגות וכל זוג רושם 10 דברים שע"פ הכוחות החברתיים "אי אפשר בלעדיהם" – כל דבר על פתק נפרד.
  2. מדביקים את כל הפתקים על רשימת הקניות המשותפת שלנו – פתקים זהים נשים אחד ליד השני.
  3. דיון מסכם:
  4. מה מסמלת רשימת הקניות שלנו?
  5. מדוע היו דברים שחזרו על עצמם? (אם היו)
  6. לרשימת הקניות הזאת יש השפעה על החיים שלכם?
  7. בשיר החיים מתוארים כמסע קניות "בסופרמרקט הגדול של החיים" אתם חווים את החיים כמו הדימוי? החיים הם באמת סופרמרקט?
  8. אנשים חופשיים בתוך הסופרמרקט הגדול של החיים? גם אם לא הייתה להם רשימת קניות ידועה מראש?

4)     נלמד את שני המושגים החופש: (10 דקות)

חופש מ התנערות מכללים, מסגרות ונורמות חברתיות. התנערות זו  נתפסת על פי רוב כחופש, משום שהפרט מרגיש שהוא חופשי לעשות ככל העולה על רוחו מבלי להתחשב ולהיות מושפע מאותם כוחות חברתיים.

חופש ל – חירותו של האדם לפעול, ליצור ולעצב את המציאות שבה הוא חי בהתאם לערכיו ולאמונותיו.

לאחר ההגדרות נשאל: איזה חופש יש בסופרמרקט הגדול של החיים? אם בכלל?

5)     דיון שחרור הקבוצה בשל"ת: (25 דקות)

נמשיג את הקבוצה בשל"ת כהזדמנות להגדלת החופש של הפרטים, אז איך?

  1. מאילו כוחות חברתיים/התמכרויות הייתם רוצים להשתחרר (חופש מ…) בתקופת השל"ת? (יחסי שוק, אייפון, מסכים, פייסבוק, קונפורמיזם וכ"ו)
  2. איך יוצרים בקבוצה תנאים שיאפשרו חופש ל…? (יחסי אני-אתה, פרגון, פתיחות, הקשבה, למידה משותפת וכ"ו)

6)     סיכום – מגדלור: נכתוב יחד על המגדלור מה הם התנאים אליהם נשאף בשל"ת כדי להגדיל את החופש שלנו. (10 דקות)

רשימת ציוד:
הכנה מוקדמת: דרך להשמיע את השיר + מילים מודפסות, הגדרות חופש מודפסות ומגדלור מודפס.
ציוד: עטים ופתקים.

לחץ כאן להורדת היחידה ערוכה להדפסה: נרקומנים – רדיו בלהבלה – שכ – 2012

מודעות פרסומת
פוסט זה פורסם בקטגוריה גרעין עודד - גיבוש, הציר החברתי, הציר הרעיוני, סמינר הלב (לקראת שלת). אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

תגובה אחת על נרקומנים – סמינר "רדיו בלהבלה" – שכ – אוגוסט 2012

  1. פינגבאק: "רדיו בלבלה" – סמינר לקראת של"ת – שכבת שכ – אוגוסט 2012 | פתיליה

כתיבת תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת גוגל פלוס

אתה מגיב באמצעות חשבון Google+ שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

מתחבר ל-%s