מפעל לזכרו של יוסי יפה ז"ל חוברת למדריך

המפעל לזכרו של יוסי יפה ז"ל ריכוז תוכן קבוצת יב'

מטרות ורוח המפעל
החניך ייתגבש עם שכבתו וייראה עצמו כחלק משכבת יב'
החניך ייגבש דעה על ערך העבודה מתוך לימוד על הערך בהקשרו ההיסטורי ובהקשרו האקטואלי
במובן ההיסטורי, החניך יתעסק בתכנים הקשורים לערך העבודה והתפתחות העבודה לאורך ההיסטוריה, התארגנויות עובדים וכו'
במובן האקטואלי החניך יילמד אודות זכויות עובדים, רמיסת זכויות עובדים מתוך דוגמאות מחיי היום-יום

הדרכה מספר 1- ערך העבודה
מטרות:
-החניך יתחיל בתהליך של גיבוש דעה על ערך העבודה
-החניך יילמד על התפתחות העבודה לאורך ההיסטוריה

1.משחק עם כדור- הקבוצה עומדת במעגל כאשר מתמסרים בכדור, כל פעם שמישהו מוסר את הכדור הוא אומר מילה אחת/אסוציאציה למילה "עבודה".
לאחר כמה דקות כאלה, מסיימים את ההתמסרות ומתחילים אחת חדשה, כאשר בסבב השני החניך שמוסר את הכדור אומר משפט או שני משפטים על תפיסתו בנוגע לערך העבודה  -5 דקות-

2. החניכים מקבלים כרטיסיות שעליהן מצוי סיפור, החניכים צריכים לסדר אותו באופן כרונולוגי. הכרטיסיות מספרות לנו את סיפורה של משפחה חקלאית המתגוררת בארץ ישראל, מספרים לנו על הקשיים שהיא חווה, על הערכים שהיא מאמינה בהם ועל התגובות שלה למצב בארץ.
לאחר סידור הכרטיסיות, מקריאים אותן לפי הסדר ומסבירים מעט על כל אחד מהמאורעות.
-20 דקות-
ציוד-
כדור, כרטיסיות של התפתחות העבודה

הדרכה מספר 2- זכויות עובדים
מטרות:
-החניך יילמד על זכויות עובדים של בוגרים ושל בני נוער.
-החניך ימשיך לגבש את תפיסתו בנוגע לערך העבודה ויבין כי זכויות עובדים נועדו להגן על העובד.

1.פתקים זכויות-
המדריך מכין מראש כ15 פתקים שרשום עליהם זכויות עובדים המתייחסות לבוגרים ולבני נוער. מחלקים את הקבוצה לשלוש קבוצות ומשחקים פתקים. בכל פתק עם זכות עליו יהיו מסומנות כמה מילים בצבע אחר, לחניך יהיה אסור להשתמש במילים הללו לאורך המשחק. את המשחק עורכים בשלושה סבבים: סבב מילולי, בו מציגים את הזכות באופן מילולי בלבד, כאשר אסור להשתמש במילים המסומנות. הסבב השני הוא סבב של מילה אחת, החניך בוחר מילה אחת שתייצג את הזכות. בסבב השלישי החניך מציג את הזכות בפנטומימה. כאשר בזמן הצגת הזכויות הקבוצה של אותו מתמודד צריכה לנחש על איזה זכות מדובר. הקבוצה שניחשה הכי הרבה זכויות מנצחת!
ציוד-
פתקים עם הזכויות וכובע לשים את הזכויות בו
הזכויות-
שכר מינימום לאדם בוגר בעבור שעת עבודה הוא 20.70

שכר המינימום לילד עד גיל 18 בעבור שעת עבודה הוא 18.50

השכר בעבור עבודה בשבתות ובחגים הוא 150%

זמן ההפסקה שמגיע לעובד במשמרת של שמונה שעות הוא 3/4 שעה

על שעות התלמדות וחפיפה חובה לשלם לפחות שכר מינימום

לכל היותר ניתן להעסיק בני נוער לא יותר משמונה שעות ביום

על המעסיק חובה לשלם את הנסיעות של  העובד

החוק אוסר להעסיק בני נוער בימי מנוחה כמו שבת

החוק אוסר להעסיק בני נוער מתחת לגיל 16 במשמרות לילה

החוק אוסר על העסקת בני נוער בעבודות מסוג עבודה של ריתוך או עבודה עם חומרי נפץ

העבודה בשעות נוספות עבור בני נוער הינה אסורה

הדרכה מספר 3-רמיסת זכויות עובדים
-החניך יכיר בדוגמאות רבות מהמציאות הישראלית המתעסקות ברמיסת זכויות עובדים

  1. מחלקים את החניכים לכמה קבוצות התייחסות, כל קבוצה מייצגת שכבה מסויימת בבית עסק. קבוצות השייכות הן- (דוגמאת בית קפה)
    מנהל + אחמ"ש
    מלצרים, ברמן, קופאית וכו'
    לקוחות

במשך היום מכנסים את כל אחת מקבוצות השייכות לישיבת עובדים, כאשר כל קבוצה מקיימת ישיבה משל עצמה. בכל ישיבת עובדים, העובדים מקריאים טקסט מכרטיסיה שניתנה להם, ישיבות העבודה קורות במשך היום מספר פעמים. המשחק הזה מציג לנו את אותו הסיפור רק מנקודות מבט שונות. בכל פעם תינתן דוגמא מהמציאות הישראלית לניצול ורמיסה של זכויות עובדים. לאחר שמסיימים לקרוא את כל הכרטיסיות, או במילים אחרות, מקיימים כ4 ישיבות עובדים, מתכנסים כל מפעילי בית העסק ומשתפים זה את זה בחוויות העבודה שלהם בבית הקפה, בתקווה שלא יהיה פיצוץ במערכת היחסים שבין העובדים, או שלא.
ציוד-
כרטיסיות הנחייה  לישיבות עבודה

הדרכה מספר 4-התארגנויות עובדים
מטרות:
-החניך יילמד על התארגנויות העובדים הראשונות בארץ ישראל
-החניך יילמד אודות איגודי עובדים בימינו וחשיבותן
-החניך יבין מהו כוחה של קבוצה ויגבש דעה אודות העבודה המאורגנת

  1. בכדי ללמוד על התארגנויות העבודה הראשונות והתארגנויות עבודה שבימנו, תחילה, נבחר כמה שחקני תיאטרון מוכשרים ונחפש אותם בתחפושות לפי סיפור המסגרת. לאחר מכן, ניתן להם תסריט תיאטרלי פשוט, ובמשחק הם יציגו לנו איך נראתה התארגנות העבודה בעבר ואיך היא נראית כיום, כאשר הדגש הוא על חזונם וערכיהם של העובדים, בעצם נבין מדוע קמו ההתארגנויות, למה הן טובות ועל איזה ערכים הן נשענות.
    -משך ההצגה הוא 10 דקות-
  2. אחריי ההצגה, מחלקים את הקבוצה ל2 קבוצות כאשר כל קבוצה צריכה לבנות את התארגנות העובדים המושלמת! לאחר מכן מציגים את ההתארגנות לשאר הקבוצה כאשר הם צריכים להתייחס למה הם לקחו מהתארגנות העובדים של שנות ה20' ומה הם לקחו מההתארגנויות של היום.
    -15 דקות-
    ציוד-
    תחפושות של עובדים משנות ה20' ומהיום

 נספחים להדרכה-
עזרים ליחידה של רמיסת זכויות עובדים-

ישיבת עובדים מספר 1-
ברוך הבא ומזל טוב! התקבלת להיות בראש הפרמידה של העסק המצליח שלנו. אתה המנהל ובתור מנהל עלייך לדעת מספר דברים על הסניף- תחילה, אנחנו לא משלמים על התלמדות, זהו זמן  שאינו שייך לעבודה הרציפה של העובד בבית הקפה, ותמיד קיים סיכוי שהוא לא ימשיך לעבוד פה. במקרה ומשהו קרה לסניף, חלון נשבר, קופה התקלקלה הכסף לתיקון הבעיה הינו מהטיפים של הסניף. בסניף אתה מעסיק בוגרים משוחררי צבא ובני נוער, לכל שכבת גיל תנאים משלה. העובד המסור ביותר שלך הוא האחמ"ש, עובד באמת טוב שמקדיש את מירב זמנו לבית הקפה, לעיתים אתה נותן לנו נתח גדול מהטיפים, כדי לצ'פר אותו על עבודתו האמת מסורה.

ישיבת עובדים מספר 1-
אתם מפעילי בית הקפה, משוחררי צבא, בינכם נמצאים 2 בוגרי קורס ברמנים נחשב, כמה קופאיות, מלצריות ועובדי מטבח. אתם המפעילים שבשטח של בית הקפה, אפשר לומר שבלעדיכם בית הקפה לא יכול לתפקד. אתם מקבלים שכר מינימום, על ההתלמדות לא קיבלתם שכר וטיפים אתם לפעמים מקבלים, זאת כי לעיתים יש תקלות בסניף שחייבים לתקן, ובגלל שאין תקציב, הטיפים משלמים על תיקון התקלות. חלקכם לומדים באוניברסיטה, חלקכם לפני הטיול הגדול, אתם זקוקים לעבודה הזאת.

ישיבת עובדים מספר 1-
אתם חלק גדול מהפעלת בית הקפה, אתם אמנם בני נוער אבל אתם מתפקדים כמו כל עובד אחר, אתם ממלצרים, שוטפי כלים, עובדי מטבח ועושים עבודה מעולה. חלקכם מתחת לגיל 18 וחלק בגיל 18, אתם מקבלים שכר מינימום בהתאם לגיל שלכם. טיפים אתם מקבלים לעיתים, זאת כי לפעמים יש תקלות בסניף שצריך לתקן כמו חלון שבור או קופה מקולקלת ומכוון שאין תקציב לתיקון התקלות הטיפים עושים זאת.

ישיבה בבית הקפה מספר 1-
אתם הלקוחות של בית הקפה, בינכם מורים, צלמים, עורכי דין, סטודנטים, נגרים… אתם באים לפה מדיי שבוע ונהנים משירות בית הקפה, אתם מכירים את מפעילי בית הקפה ומלאים הערכה אליהם בשל עבודתם הטובה. המחירים אכן מעט יקרים אבל זה בית הקפה היחיד באזור, השירות טוב אז אתם מסכימים לסבול את המחיר. תמיד שאתם כאן אתם משאירים טיפ לעובדים כאות תודה והערכה על היחס המעולה שמעניקים לכם.

ישיבת עבודה מספר 2-
המצב בבית הקפה נהיה מעט קשה. מספר עובדים עזבו לטייל בחו"ל, נשארת עם מספר מצומצם של עובדים. החלטת להאריך את שעות המשמרת שלהם, העובדים החזקים (והלא מתלוננים) עובדים לעיתים עד 12 שעות במשמרת מספר פעמים בשבוע. הם לא מקבלים שעות נוספות, כי מצב הסניף באמת קשה, הם מקבלים שכר בעבור השעות אבל שכר מינימום כמו של משמרת רגילה. לעיתים, לעובדים הבאמת חרוצים שעובדים שעות רבות ומשקיעים את כל האנרגיות שלהם בסניף אתה נותן חלק גדול מהטיפים, שוב, כצ'ופר.
לשניים מבני הנוער שבסניף ניתנת משכורת מתחת למינימום, אבל נראה שהם בסדר עם זה. אין להם מקום אחר לעבוד ומבחינתם הסידור עובד.

ישיבת עבודה מספר 2-
אתם ממשיכים לתפעל את בית הקפה, אבל היום המצב מעט קשה יותר, כמה מהעובדים טסו לטייל בחו"ל ונשארתם קבוצה מצומצמת של העובדים. כמה מכם נשארים לעיתים עד ממש מאוחר בעבודה ועושים משמרות של 12 שעות, אתם לא מקבלים על זה "שעות נוספות" אומרים לכם שהמצב הזה זמני, בקרוב יגיעו עוד עובדים ומצב הסניף ישתפר. לחלקכם נותנים חלק גדול מהטיפים כצ'ופר על עבודתכם הנאמנה. אחת העובדות הוותיקות התלוננה על חוסר התשלום של ה"שעות הנוספות", כשבוע לאחר מכן היא פוטרה מהעבודה.
אתם גם רוצים לדרוש את הכסף שמגיע לכם, אך יחד עם זאת אתם מעט חוששים להרגיז את הבוס ולהביא לפיטורכם. מה מחשבותיכם? מה תעשו?

ישיבת עבודה מספר 2-
אתם ממשיכים לעבוד בסניף בין הלימודים לעיסוקים אחרים, בימים אלה המצב בסניף מעט קשה, מספר עובדים משוחררי צבא טסו לטייל בחו"ל ונותרתם קבוצה קטנה של עובדים שצריכה לתפעל את כל הסניף לבדה. לעיתים משאירים אתכם שעות רבות בעבודה, לאחרונה גיליתם שלשני עובדים, בני נוער ממש כמוכם שעובדים בסניף משלמים משכורת של 8.12 ₪ לשעה. הם עובדים בסניף כבר קרוב לעשרה חודשים במשכורת הזו, מסתבר שהם לא היו מודעים לזכויות שלהם, ובנוסף לא הייתה להם כ"כ ברירה, אין להם מקום אחר לעבוד בו. מה אתם חושבים על נושא זה?

מפגש מספר 2-
אתם שוב מבקרים בסניף בית הקפה ונהנים מקפה איכותי. כהרגלכם, אתם מדברים עם המלצרים ושואלים לשלומם. אחד המלצרים נראה מעט עייף ו"לא בכושר", אתם שואלים אותו לשלומו, בתגובה הוא אומר שהוא מעט מבואס, הוא עובד בבית הקפה כבר חצי שנה והוא קיבל את הטיפים שהלקוחות משאירים רק פעמיים מאז תחילת עבודתו בבית הקפה.
זה משפיע על מצב רוחו, הוא לא מבין מדוע הוא לא מקבל את הטיפים כמו עובדים אחרים.
אתם כלקוחות מתחילים לחשוד שבבית הקפה מנהלים את הטיפים באופן לא מוסרי.
כעת אתם מתלבטים האם להשאיר טיפ? מה תעשו בסוף שתיית הקפה?

ישיבת עבודה 3-
קבלת אתמול טלפון בבוקר משני העובדים שלך, הם היו אחראים לסגור את בית העסק למשך הסוף שבוע. הם אמרו לך שהם שכחו לכבות את המזגן בבית העסק, וכעת כל הרצפה מוצפת מים, המזגן דלק כל הסופ"ש, ולכן התקלקל. אתה מתלבט מה לעשות עם המצב ואתה מחליט לקנוס אותם בסכום שייכסה את עלות התיקון של המזגן. אתה מסביר להם שלא מדובר בעונש ולא ב"אקט חינוכי", פשוט חייבים לתקן את המזגן, הסניף בקשיים כלכליים, לכן אין כסף לשלם על התיקון מקופת העסק. אתה מוריד להם מהמשכורת סכום כסף לצורך תיקון המזגן.

ישיבת עבודה מספר3-
בשבוע שעבר, אחד העובדים עשה משמרת סגירה לקראת הסופ"ש ביחד עם תלמיד תיכון שעובד גם כן בסניף. שניהם שכחו את המזגן דולק, ולכן המזגן התקלקל והציף את כל הרצפה במים. כאשר הבוס קיבל את ההודעה הוא אמר לעובד שחייבים לשלם על תיקון המזגן, הסניף כעת נמצא בקשיים, ולכן התשלום בעבור התיקון ירד ממשכורתו של העובד.
מה מחשבותיכם בנושא? מה תעשו?

ישיבת עבודה מספר 3-
אתם ממשיכים לעבוד בסניף, סה"כ מרוצים. לא מזמן נודע לכם שאחד מבני הנוער העובדים בסניף, אחד מכם, עבד במשמרת סגירה לפני הסופ"ש עם אחד מהעובדים הבוגרים, אחד "מהמשוחררים". באותה משמרת שניהם שכחו לכבות את המזגן, הוא דלק כל הסופ"ש ולכן התקלקל ועשה הצפה רצינית בבית העסק. כאשר לבוס נודע על המקרה הוא אמר לשני העובדים שהם צריכים לשלם בעבור הנזק, הוא קנס אתם והוריד להם סכום כסף מהמשכורת. הבוס הבהיר לעובדים שלא מדובר ב"עונש" או "אקט חינוכי", הוא הסביר שמישהו צריך לשלם בעבור תיקון המזגן. מה אתם חושבים על הנושא? אתם חושבים שממקומכם לעשות משהו בנידון?

מפגש 3-
אתם נפגשים שוב בבית הקפה ונהנים זה מחברת זה. לאחרונה התלגלגה אל אוזניכם שמועה האומרת שלא משלמים לעובדים על שעות נוספות של עבודה. משלמים להם שכר מינימום אבל לא תוספת של ש"שעות נוספות". אתם מודעים לכך שהדבר אינו חוקי. בנוסף שמעתם שקנסו שניים מעובדי הקפה כי הם היו אחראיים לקלקול המזגן, ולכן הם חייבים לשלם בעבור תיקונו. אתם לא כ"כ יודעים איך להגיב למצב ואם בכלל תגובה מצדכם הינה לגיטימית. מה מחשבותיכם?

הסיפורים שמאחורי הדוגמאות-
בחלק זה של החוברת תוכלו למצוא דוגמאות מהמציאות הישראלית לרמיסת זכויות עובדים.
המתודה של רמיסת זכויות עובדים בעצם לקוחה מכל הסיפורים הללו. שווה בסוף המתודה לספר לחניכים מאיפה לקוחה כל דוגמא או לספר להם שכל הדוגמאות הינן מסיפורים אמיתיים לחלוטין.

1. רמיסת זכויות עובדים בבית הקפה "קופי טו גו" שבת"א

בעקבות הפרה שיטתית של זכויות העובדים ושימוש שרירותי ולא צודק בכספי הטיפים, החליטו עובדי עלית קופי-טו-גו להתאגד כדי לשמור על זכויותיהם. זכויות שונות כגון דמי הבראה, גמול שעות נוספות וימי חופשה הופרו כלפי עובדים שונים, קנסות הוטלו בניגוד לדין ופיטורים נעשו באופן פסול. הנהלת הסניף שולטת על חלוקת הטיפים, כאשר חלק היא שומרת לעצמה, עם חלק היא משלימה חוסרים בקופה וחלק היא מחלקת לעובדים באופן שמיטיב עם ה"מקורבים" להנהלה תוך שימוש בטיפים ככלי דיכוי ושליטה.
במהלך תקופת ההתאגדות, היו נסיונות חוזרים ונשנים להגיע להסדר עם ההנהלה, אך היא העדיפה לנקוט שורה של צעדים כוחניים וחד-צדדיים כנגד העובדים, במטרה לשבור אותם. בנוסף, ובין היתר, על אחת הנציגות הושם מעקב צמוד במהלך העבודה, עובד הוכנס ל"סיבוב" באוטו של מנהל תוך איום שהוא לא עוזב את מקום העבודה אם לא יחשוף מידע מסוים לגבי ההתארגנות, פגעו במארגנים כלכלית ע"י קיצוץ מספר המשמרות ונשכרו בריונים להפחידם.

בישיבת המו"מ האחרונה לפני השביתה הצהירה הנהלת קופי טו גו כי איננה מוכנה לחתום על הסכם עם העובדים.לאור כל זאת החליטו העובדות לצאת לשביתה. משמרות השביתה מתקיימות מהבוקר עד הלילה והעובדות ישמחו לעזרה בקיום משמרות השביתה מצד פעילים ותומכים. הסניף ממוקם בכניסה לאוניברסיטת ת"א, בצומת חיים-לבנון – איינשטיין. תודה לכל הפעילים שעוזרים, ובהצלחה גדולה לעובדות.

2. התלמדויות ללא תשלום, משכורת פילנתרופית המבוססת על טיפים ושעות המתנה מייגעות לפני העלייה למשמרת. כך נראים תנאי ההעסקה בעולם המלצרות

כליל ליפשיץ עבדה במשך שלושה חודשים כברמנית בקפה גרג בשדרות ממילה בירושלים. במקרים רבים נאלצה לעבוד משמרות כפולות של עד אחד עשרה שעות ללא התראה, עליהן קיבלה תשלום חלקי בלבד. כשפנתה להנהלה להסברים נענתה, להפתעתה, בפנים חתומות. מנהלי המקום אף הפליאו לעשות, כאשר בסיומה של אחת המשמרות, הודיעו לה בפשטות שהיא ממשיכה למשמרת נוספת. הסברים על תוכניות אחרות לא עניינו את הבעלים. נאמר לה שאם היא לא נשארת לעבוד, היא יכולה ללכת ולא לחזור. ”בשבוע אחרי זה קיבלתי ממש מעט משמרות של שעות ספורות, כאילו כעונש” היא משחזרת.

קפה גרג מסרו בתגובה כי “לאחר שיחות רבות עם הגברת כליל הובהר לה, שבשל אי עמידה בסטנדרטים שהרשת מציבה לכל נותני השרות שלה, הוחלט לפטרה. כאמור, גברת כליל עבדה בכל השעות בהן ביקשה לעבוד ולא מתחת לכך, וקיבלה את השכר המגיע לה”. אולם רשת קפה גרג היא לא היחידה שמחזיקה בתנאי העסקה בלתי סבירים. בתי קפה נוספים מעסיקים ברמנים ומלצרים בתנאים שאינם הולמים את החוק. במקרים רבים נאלצים העובדים להסכים להתלמדויות ללא שכר, להסתפק במשכורת פילנתרופית המבוססת על טיפים ולהמתין בשעות “סטנד ביי", בהן הם נדרשים לחכות חסרי מעש במקום עד שיעלו למשמרת.

מלצרית אחרת, שעבדה במסעדה יוקרתית, מספרת שמאחורי הקלעים היחס לעובדים במקום היה פחות אקסקלוסיבי. "הייתי ב'סטנד ביי' בין חמישה לשבעה ימים בשבוע, ולפעמים גם באתי למקום וחיכיתי במשך שעות עד שהעלו אותי למשמרת. בפועל עבדתי שעות ספורות, רק פעמיים או שלוש בשבוע". עד היום, שלושה חודשים לאחר סיום עבודתה במקום, לא קיבלה את השכר שהרוויחה.

לעומתה מטר אלגזרי, מלצר בתולעת ספרים, דווקא כן קיבל את התשלום המגיע לו, או לפחות את חלקו. "עם סידור העבודה הראשון שהגיע, קיבלנו הודעה שמציינת שעקב חוסרים בקופה, מעתה ידרשו המלצרים להשלים זאת מהטיפים", מתאר אלגזרי, "בשבועיים הראשונים האיום לא מומש, אבל אחרי כמה זמן התחילו לאכוף אותו. לפעמים היו מצטברים גירעונות של שישים עד שבעים שקלים שירדו מהכיס שלנו". ניסית לדבר עם מנהל הסניף? "כן, הוא צעק עלי שאני חוצפן. בסוף העליתי את הנושא בישיבת צוות, אבל הם הגיבו בגלגול עיניים". כשבועיים לאחר מכן קיבל אלגזרי הודעת פיטורים. לטענתם של אנשי תולעת ספרים, "במקרה אחד בו נדרש עובד להשלים מכיסו ובו פנה לבעלים, הושב לו באותו הרגע הסכום במלואו. עובדים שפוטרו קיבלו הודעה מראש ואת המגיע להם על פי חוק".

3. ליאור מויאל וירדן פרץ עבדו ב"אולי זינו" בדימונה ולא קבלו את שכר המינימום. מתלושי השכר שלהם עולה שהם קיבלו 8 ₪ לשעה!

סיפורם של שני בני נוער המתגוררים בדימונה ורצו לעבוד. שני בני הנוער כבני 17 עבדו ב"היכלי זינו" שבדימונה בתור שוטפי כלים לתקופה של 10 חודשים. שני בני הנוער מספרים שזוהי העבודה היחידה שהייתה בעיר ולכן אם רצו לעבוד זה היה המקום היחידי עבורם. תחילה הם חשבו שהמשכורת שמשלמים להם הינה תקינה ועפ"י חוק, הם הסתפקו בה ואפילו חשבו שהיא טובה לילדים כמוהם. הם טענו שעדיף להם לעבוד במקום הזה, משום שמדובר באופצייה של להרוויח מעט כסף מול לא להרוויח כלל. שני בני הנוער השתכרו בסכום של 8.12 ₪ לשעה. כאשר שכר המינימום לבני נוער בגיל 18 הוא 18.5

4. המעסיק דורש להוריד מהשכר שלי

עבדתי בחנות. ביום שישי אני ועובד נוסף השארנו את המזגן עובד. ביום ראשון פתחתי את החנות והרצפה הייתה מוצפת, התקשרתי להודיע לבעל הבית והוא אמר שאני אשא בתוצאות.

עבדתי בחנות לעיצוב מתנות במחשב. זה היה יום שישי אני ועובד בחנות שהוא ותיק ממני בעבודה בשנתיים ואני עובדת כחודש .השארנו את המזגן עובד למשך שישי ושבת ויש לציין שהמזגן דולף… יום ראשון פתחתי את החנות והרצפה הייתה מוצפת ולא נגרם שום נזק לציוד .התקשרתי להודיע לבעל הבית והוא אמר שאני אשא בתוצאות. ולעת עתה הוא דורש להוריד משכרי.

 

 

ראשון

שני

שלישי

רביעי

05:00-06:00 השכמה ופת שחרית

05:00-06:00 השכמה ופת שחרית

05:00-06:00 השכמה ופת שחרית

06:00-21:00 עבודה באתרים

06:00-21:00 עבודה באתרים

06:00-21:00 עבודה באתרים

17:00-19:00 קליטה והתמקמות

12:00-17:30 מסלול טיול

12:00-17:30 מסלול טיול

12:00-14:30 מסלול טיול

19:00-21:00 ארוחת והקרנת סרט

19:00-20:00 ארוחת ערב

19:00-20:00 ארוחת ערב

14:30-15:30 יחידת סיכום ושחרור לאזורים

21:00-22:30 ערב חברתי קבוצתי

20:00-21:00 ערב חברתי שכבתי

20:00-21:30 טקס

 

מודעות פרסומת
פוסט זה פורסם בקטגוריה כללי. אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

כתיבת תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת גוגל פלוס

אתה מגיב באמצעות חשבון Google+ שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

מתחבר ל-%s