מהיא חברותא?- קבוצה 2012

רקע

יחידה זו יחד עם התוכן החשוב שבה לסכם את הסמינר מבחינת הגדרת הקבוצה, יש גם אתגר להתמודד עם טקסט לא קל, להציג לחניכים הגות פילוסופית.

מטרות:

החניך יבדיל בין חברותא לשיתוף אינטרס\רגש
החניך יהחניך יחשוב על מרכיב המשימה לשינוי פני החברה בהקשר הקבוצה
החניך יחניך יתמודד עם טקסט פילוסופי מורכב

מהלך: 
1) משחק פתיחה (10 דק)
2) מאפייני מעגלי השיכות שלי (10 דק)
2) קוראים את מהיא חברותא-בובר (40 דק)
3) דיון+סיכום (30 דק)

תאור:

1)     מחשק פתיחה: משהו מרענן – אולי "עד המוות" (אדממה)

2)     מוצאים את הדף של היחידה הקודמת בה החניכים
המדריך מנחה את החניכים לכתוב על כל מעגל שיכות שכתבו את המאפיינים הבאים:
?עד כמה בחרתי?
? האם יש משימה משותפת?
? האם אני מרגיש פתוח?
? האם יש לי יחסים אינטימים?
? מהיא רמת השיתוף המעגל?
? עד כמה הקבוצה משמתית?
? עד כמה אני שותף בעיצוב שלה?

3)     מספרים קצת על מרטין בובר – רקע.
פילוסוף אוטופיסט שחי והגה בראשית הציונות, ליווה וחקר בהגותואת התפתחות התנועה הציונית והקיבוצית בפרט.
קוראים יחד את כיצד תוכל לקום חברותא של בובר
* חשוב לעצור אחרי כל פיסקה או קטע כדי לוודא הבנה של הטקסט ולהסביר אותו אם צריך.
* אפשר תוך כי הטקט להעלות שאלות שחשוב לדבר עליהם מתוך הדברים שהוא אומר
* שימו לב לדף למדריך

4)      דיון:
בדיון נחבר בין המתודה הראשונה שערכנו לבין הטקסט ונבין מהי הקבוצה האידיאלית לפי בובר, הנח"ל והחניך. תחילה נבחן את הקבוצות שאנו משתייכים אליהם לפי האלמנטים שבובר מציג בפנינו לחברותא (רעיון, רוח, רגש ומעשה) ולאחר מכן נבחן מהי עמדתנו כלפי אותם אלמנטים במעגלים שלנו.

*באיזה מעגל רמת האינטימיות היא הגבוהה ביותר? באיזה מעגל נמוכה ביותר?
*באיזה מעגל רמת המשימתיות היא הגבוהה ביותר? באיזה מעגל נמוכה ביותר?
*באיזה מעגל רמת השיתוף היא הגבוהה ביותר? באיזה מעגל נמוכה ביותר?
*באיזה מעגל אני מרגיש שאני בא לידי ביטוי בעוצמה הגבוהה ביותר? באיזה מעגל בעוצמה הנמוכה ביותר?
*האם זה נכון בעיניי בובר החיבור שבין החיים למשימה? האם זה נכון בעיניי?

רשימת ציוד:
הכנה מוקדמת: טקסטים, להביא את הדפים מהיחידה הקודמת
ציוד:

מודעות פרסומת
פוסט זה פורסם בקטגוריה כללי. אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

4 תגובות על מהיא חברותא?- קבוצה 2012

  1. פינגבאק: סמינר קבוצה 2012 | פתיליה

  2. פינגבאק: סמינר קבוצה | פתיליה

  3. nitsan הגיב:

    אנחנו ישר התחלנו מהטקסט. הטקסט לא פשוט וחשוב אחרי כל פסקה לנסות להבין על מה בובר מדבר.

  4. nofarh הגיב:

    התחלנו ממשחק ואז לטקסט וזה היה טוב שעשינו משחק הפגתי ואנרגטי לפני
    הטקסט מצוין אבל צריך נקודות קצת יותר ממשיות לאורך הטקסט

כתיבת תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת גוגל פלוס

אתה מגיב באמצעות חשבון Google+ שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

מתחבר ל-%s