משולש- קבוצה 2012

רקע

לאחר יחידת המבוא ששמה את ההצדקה לעיסוק בקבוצה, נתחיל להבין מה זה קבוצה, ביחידה זו ניתן לחניכים כלים מילולים לבחינת קבוצות וקיטלוגם כאמצעי לבין מימדים שונים בקבוצה.

מטרות:

החניך יבחן מימדים שונים של המושג קבוצת חיים.

החניך יכיר צורות שונות של קבוצה וקבוצות שנות
החניך יגדיר את הקומונה בגרעין עודד עם הכלים שלמד.

 

מהלך: 
1) הסבר – משפחה, חברים, משימה (20 דקות)

2) חברותאות – בחינה של קבוצות שונות. (30 דקות)

3) מעגל אחד – הצגת הממצאים (15 דקות)

4) מיקום הקומונה בגרעין עודד – (20 דק)
5) סיכום – הג'וקר (5 דק')

תאור:

1)     מסבירים על שלושת קודקודי המשולש.
# משפחה:
בחירה – אין, אינטנסיביות-גדולה, כוליות-גדולה, מטרה משותפת-אין, שוויוניות-היררכיה, ערבות-גדולה, המשכיות-ארוכה, אנטמיות-חלקית גבוה, מרחבים משותפים-המון.

# חברים:
בחירה-גדולה, אנטנסביות-בינוני מינוס, כוליות-חלקית, מטרה משותפת-אין, שוויוניות-גבוה, ערבות-חלקית, המשכיות-נמוכה, אינטמיות-גובהה,  מרחבים משותפים-מעט מאוד.
# משימה:
בחירה-גדולה, אנטנסביות-בינונית פלוס, כוליות-לא, מטרה משותפת-יש, שוויוניות-הררכיה, ערבות-כל עוד אתה משרת את המשימה, המשכיות-אין, אינטמיות-נמוכה, מרחבים משותפים-יש+.

את הכל רושמים על פלקטים שיישארו תלויים לאורך היחידה.

לאחר מכן, מראים את מערכת הצירים המשלושת, ועושים יחד עם החניכים כמה דוגמאות בנאליות.
(מערכת הצירים היא 3 חבלים הקשורים יחדים למרכז משותף, המתוחים לקודקודיו של משולש שווה צלעות התלוי בחדר\בין כיסאות, בכל קודקוד יש שלט עם אחת מקבוצות העל(משפחה חברים משימה), ובמשיכה של החוטים ממקמים את מרכז החבלים במרחק הראוי בין הקבוצות)
*** חשוב להסביר לחניכים שאנחנו מגדירים את קבוצות העל האלה לשהם הבנה, ושהחיים מורכבים יותר וצריך להבחים בתוך המורכבות במשותף הגורף שקיים בכל.. משפחה, חברים וכו..

2)     מתחלקים ל3-5 חברותאות (תלוי בגודל הקבוצה).
כל חברותא מקבלת 3 קבוצות-קבוצת שהיא לא קבוצת חיים, קבוצת חיים ישראלית, וקבוצת חיים מהעולם.
על כל חברותא להבין מהטקסטים, ואם לא כתוב בפרוש אז להשליך מהטקסטים ניתוח של הקבוצות ע"פ הפרמטרים שהעלנו כשבחנו משפחה וחברים.
להורדת קובץ קטעים על קבוצות שונות- ניספחים לניתוח קבוצות

3)     חוזרים למעגל אחד וכל קבוצה מציגה את הקבוצות אתם היא למדה, וממקמת אותם על המשולש.

4)     עושים סבב בו כל אחד מספר על הקומונה שלו בגרעין עודד ועל המאפיינים שלה, וממקם אותה על המשולש.

5)     סיכום:
חוספים מול החניכים פלקט שכותרתו קבוצת הג'וקר, שבה הפרמטרים ריקים עדיין.
מנהלים דיון קצר על כמה הם היו רוצים שיהיה בקבוצת החיים האידיאלית שלהם מכל פרמטר.

רשימת ציוד:
הכנה מוקדמת: ציוד ושלטים למערכת הצירים, דפי עיתון עם כותרות ופרמטרים ריקים(משפחה חברים משימה), פלקט הג'וקר, טקסטים ערוכים. כרטיסיות בחינה של קבוצות.
ציוד:חבלים, נייר עיתון, טושים, דפים,

מודעות פרסומת
פוסט זה פורסם בקטגוריה כללי. אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

4 תגובות על משולש- קבוצה 2012

  1. פינגבאק: סמינר קבוצה 2012 | פתיליה

  2. פינגבאק: סמינר קבוצה | פתיליה

  3. nitsan הגיב:

    יחידה ארוכה יחסית ולקראת הסוף היה קשה לחניכים להתרכז.
    בחינת הקבוצות בחברותא הצליח לתפוס ולעניין אותם.. קצת לא הבינו את עניין המיקום של הקבוצות במשולש והיה להם עוד יותר קשה להבין איך למקם את הקומונות שלהם כי הם לא הצליחו לחבר את המשפחה למשולש..
    הג'וקר היה ממש קשה גם בגלל שזה סוף היחידה וגם כי הם לא הבינו מה אנחנו רוצות מהם עד הסוף.

  4. nofarh הגיב:

    אני חושבת שדווקא הג'וקר היה דיון מעניין (כמה שיתוף-אינטנסיוביות,האם קבוצה בכלל צריכה משימה וכו') למי שהצליח להישאר, ובאמת כדאי לתת לזה זמן אחר בסמינר כדי לא להפסיד את זה.

להשאיר תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת גוגל פלוס

אתה מגיב באמצעות חשבון Google+ שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

מתחבר ל-%s