סמינר חתימה 2013- יחידת פתיחה

יחידת פתיחה- איפה אני?

רקע

היחידה הראשונה בסמינר חתימה. ביחידה קצת נשמע איך כל אחד מגיע לסמינר ואיפה הוא עומד אל מול ההחלטה של לצאת לנח"ל.

מטרות:

החניך יבין איפה הוא עומד אל מול ההחלטה לצאת לנח"ל

החניך ישמע איפה חבריו עומדים אל מול אותה החלטה
החניך יתאם ציפיות מהסמינר ומחבריו להחלטה

 מהלך:  

1) סבב מה נשמע (15 דקות)

2)שעון פגישות (20 דקות)

3)איפה אני עומד? (20 דקות)

4) ציפיות (15 דקות)

5) פתיחה קצרה על הסמינר (10 דקות)

 תאור:

1)     סבב מה נשמע-
שם, גרעינר ב…, מאיפה אני מגיע לסמינר, תוספת נחמדה של איזה פרי הייתי או איך היו קוראים לי אם הייתי בן או בת.

3) שעון פגישות-
– שואלים שאלות שמתקשרות לאיך הם באים מהסמינר, ציפיות לסמינר ודברים כאלה.

2)     איפה אני עומד-
על הקירות/ רצפה מפוזרים משפטים שמתייחסים לאיפה אני עומד כרגע אל מול חתימה לנח"ל
*אני בא לנחל כי אני רוצה לשלב בין חינוך לצבא.
*זה הסמינר הראשון שלי ובאתי רק כדי לשמוע מה זה בכלל.
*אני באתי בגלל החברים.
*אני יוצא כי זה נראה לי נחמד לעשות צבא עם חברים.
*אני לא רוצה לצאת לנחל באתי לסמינר רק בשביל להיות עם החברה/ חבר/ חברים.
*באתי כי האוכל טעים.
*אין לי תפקיד יותר טוב בצבא כרגע.
כל אחד כותב על הדף (לכל אחד יש טוש בצבע אחר) כמה הוא מסכים עם המשפט 1-5.
לאחר מכן שמים את הדפים במרכז המעגל ומתחילים דיון:
? לאיזה משפט הכי התחברתם ושמתם 5?
? מי היה מופתע ממה ששאר הקבוצה כתבה?
? מי מרגיש שהוא יכול להגיד שהוא התחיל לגבש החלטה בנוגע ליציאה לנחל?
?למה זה חשוב לראות את העמדות של החברים שלי לגבי החתימה?

3)     ציפיות מהסמינר-
כל אחד כותב על פתק שאלה שהוא רוצה שתיענה עד סוף הסמינר מקפל ושם בקופסא.
עושים סבב קצר של דברים שחשוב לי להבין בסמינר (לא שואלים את השאלה)

4)     פתיחה קצרה-
מסבירים קצת את מהות הסמינר, מסבירים שזה סמינר שבא להציף שאלות ובסופו צריך להגיע לאיזה שהיא החלטה ראשונית וזה לא שברגע שחתמנו אנחנו מחוייבים לצאת לנחל…
+ מעבר קצר על הלוז…

 רשימת ציוד:

הכנה מוקדמת: משפטי התייחסות, פתקים לבנים קטנים.
ציוד: טושים צבעוניים, מסקינטייפ

פוסט זה פורסם בקטגוריה כללי. אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

תגובה אחת על סמינר חתימה 2013- יחידת פתיחה

  1. פינגבאק: סמינר חתימה 2013 | פתיליה

כתיבת תגובה

