יחידת מעגלים ת'מעגל- מעורבות החניכים בימי גרעין

חוני המעגל

רקע

על פי משנה, נתבקש חוני להתפלל כדי שירדו גשמים, ובמקרה אחד שבו לא נענתה תפילתו לגשמים בשנת בצורת, הקיף עצמו בעיגול, ונשבע שלא יצא מתוכו עד שירד הגשם. אז החל לרדת גשם שוטף, ופנו אליו על מנת שיתפלל להפסקת הגשמים.

 

מטרות:

החניך יבחן את מפגשי ההדרכה עד כה

החניך יכיר את עקרונות פדגוגיה הביקורתית ויבחן דרכה את מפגשי ההדרכה
החניך ישתתף בתכנון הצורה והתוכן של מפגשי ההדרכה הבאים

 

מהלך: 
1) סיכום ימי הגרעין (30 דקות)

2) קריאת עקרונות הפדגוגיה הביקורתית (20 דקות)

3) תכנון מפגשי ההדרכה הבאים (40 דקות)

 

תאור:

1)      סיכום ימי הגרעין:

א.      כותבים סיכום – נשים פתקים עם תחילת משפט בתוך כובע, כל חניך יוציא 2 פתקים ויצטרך להמשיך את המשפט הכתוב בפתק לפסקה שמסכמת דבר מסוים בימי הגרעין. דוג' לפתק: לפני יום גרעין אני… (10 דק')

ב.       כל חניך מקריא את מה שכתב (10 דק')

ג.        דיון פתוח לסיכום ימי הגרעין עד עכשיו (10 דק')

 

2)      קריאת עקרונות הפדגוגיה הביקורתית (20 דק')
3)      תכנון מפגשי ההדרכה הבאים:

א.      נתחלק לזוגות וכל זוג מקבל דף המפרט עקרון ספציפי בפדגוגיה הביקורתית וחושב על דרכים ליישם עקרון זה (20 דק')

ב.       משתפים ברעיונות (10 דק')

ג.        עורכים סבב אסוציאציות שבו כל אחד אומר בתורו שמתאים ל: "מעניין אותי שנלמד יחד…"

ד.       פרקטיקה (אם נספיק)

 

צריך להגיע עם:

  1. טקסט
  2. דפי יישום עקרונות
  3. פתקים וכובע

נספחים

משפטים לפתקים בהתחלה:

לפני יום גרעין אני…, חשבתי שיום גרעין יהיה יותר…, הייתי רוצה שביום גרעין יהיה יותר…, היה לי מעניין ביום גרעין כש…, ביום גרעין אנחנו מדברים…, ביום גרעין אני מרגיש שאני…, התכנים ביום גרעין…, כיף מדי פעם כש… ביום גרעין, מרגיש לי שיום גרעין…, הדבר שאנחנו הכי מפספסים ביום גרעין זה…

נספחים נוספים:
עקרונות הפדגוגיה הביקורתית
עקרונות- כרטיסיות יישום

פוסט זה פורסם בקטגוריה הציר הקבוצתי, של"ת. אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

כתיבת תגובה

